tiistai 28. kesäkuuta 2011

Arvosanat tulivat. Kasassa 66op.

Aika nopeasti tulivat nuo arvosanat noista kahdesta tentistä, kun eivät vielä tänään aamulla olleet weboodissa ja nyt illalla olivat sinne tulleet! :D

Eli molemmat tentit menivät läpi. Tulokset ovat alla:


Itse veikkaan, että tuo Insolvenssitentti meni sen takia reisille, että siellä piti oikeasti osata ne pykälät ulkoa. Ja painotan sanaa ulkoa, kun siellä oli tehtävä, jossa oli annettu pelkät pykälät. Eli olin ilmeisesti vetäissyt siitä täydet nolla pistettä, niin se kolmonen jäi sitten haaveeksi, heh! No pääasia, että tuosta toisesta tuli sitten vitonen. Kompensoi vähän keskiarvoa...! Tosin mä olen niin pettynyt tuohon arvosanaan, että korotan sitä heti elokuussa. Eli teen elokuussa sen finanssioikeuden tentin sekä uudestaan tuon insolvenssioikeuden tentin. Mua niin kyrsii!!! Uusinnassa sitten tiedän, että mitä siinä tentissä oikein haetaan, eli noita pykäliä, jotka pitää ulkoa osata TODELLA! :)

Jos jotain positiivista pitää hakea niin mulla on nyt koossa 66op, mutta oikeasti on kasassa se 71op, koska sitä yhden kurssin suoritusta ei tule näkyviin weboodiin, ennen kuin olen suorittanut ne saamarin oikeudenistunnot ja toimittanut sen lapun tuonne opintotoimistoon, huoh.

Piti päästellä vähän höyryjä ulos, mutta on tässä vielä aikaa 2 päivää palauttaa nuo oppimistehtävät, niin napsahtaisi taas lisää opintopisteitä plakkariin :)

4 kommenttia:

  1. Mä parhaillaan suoritan noita tuomioistuintoiminnan seuraamisia... En meinaa ymmärtää, minkä takia sitä pitää tehdä 15 tuntia, paljon vähempikin riittäisi. Nyt oon käynyt kolmessa istunnossa ja nähnyt jo tosi erilaisia juttuja, mutta ei auta, pitää vaan raahautua sinne hovioikeuteen jatkossakin :D.

    VastaaPoista
  2. Mun pitää kans katsoa, että missä välissä ehin käydä istumassa noi paikan päällä.

    Mitä se tuomari sulle sanoi, kun pyysit nimmaria alle? (Ajatteli varmaan, että taas yksi hönö on seuraamassa, joka ei ymmärrä mitään?) ;)

    Ja pitääks siihen paperiin käydä hakemassa sieltä kansliasta virallinen leima, että on ollut paikan päällä? :)

    En oo vielä edes tulostanut sitä lomaketta, kun en oo vielä päässyt edes merkkaamaan mun ylityövapaita, jolloin voisin käydä istumassa.

    Mites sä suoraan hoviin menit? Oliks siellä enemmän niitä yleisölle auki olevia keissejä? Vai onko teillä samassa paikkaa käo ja hovi? :D

    VastaaPoista
  3. Eihän se puheenjohtaja ihmeitä kommentoinut, ekalla kerralla kyseli missä opiskelen ja kertoili mitä juttuja on lähipäivinä tulossa, nyt oli esim. tänään törkeä pahoinpitely niin siitä vinkkasi eilen. Siinä ennen istunnon alkua käy odotustilassa aina kyselemässä virastomestari (muistaakseni tuo oli se nimike), että ketä on paikalla niin ilmoitti sitten etukäteen kollegiolle, että opiskelija tulee seuraamaan. Yksi syyttäjä ja yksi varatuomari/oikeusavustaja juttelikin siinä tauoilla aina jotain, mutta ei kaikki.

    Hovin valitsin ihan puhtaasti sen takia, että se on niin lähellä :D, tästä kävelee sinne muutamassa minuutissa. Ja jos istuntoaikatauluun on varattu esim. kolme tuntia, niin ei siinä saata mennä kuin alle tuntikin joskus. Eli voi mennä hyvin kotiin ja tulla samana päivänä vielä uudestaan seuraamaan jotain toista juttua. Mulla on kolmena päivänä kertynyt kolmesta istunnosta alle neljä tuntia, eli ei ne mitenkään pituudella pilattuja ole, toki joskus varmasti on koko päivänkin mittaisia, mutta ei oo mun kohdalle vielä osunut.

    Mitään leimaa siihen ei tarvitse, se puheenjohtajan allekirjoitus riittää :). Käräjäoikeudesta en täällä edes kysynyt istuntoaikataulua, hovista oon aina sähköpostin kautta pyytänyt muutaman viikon aikatalut, ja niissä lukee jos on salainen käsittely, mutta melkein kaikki on julkisia. Mielenkiintoisiahan ne istunnot on ainakin pääosin, mutta kieltämättä kun joutuu käymään monena päivänä pikkupätkiä, että saa sen n. 15 tuntia kasaan, niin alkaa jossain vaiheessa vähän puuduttamaan :P.

    VastaaPoista
  4. Tosi kiva, kun kerroit omista kokemuksista! :D

    Tietää itsekin sitten, että miten tulee menetellä, eikä palloile siellä ihan hukassa ympäriinsä ;)

    Mut joo, tuolla sun vauhdilla siellä joutuu juoksemaan kolme viikkoa, jos on vaan tyyliin tunti päivässä, heh heh! :D

    Mä aijon siellä sitten töräyttää, että nyt kuulkaas pidetään se 3h, mikä on varattu tähän käsittelyyn, eikä mitään tunnin läpimenoa! ;) Että saisin sen mahdollisimman nopeasti suoritettua, heh! :D

    No joo, vitsi vitsinä :)

    VastaaPoista

Jätä asiallinen viesti.