tiistai 23. marraskuuta 2010

Verkko-tentin jälkitunnelmia

Mua nyt pikkaisen jännitää, että miten tuo eilinen oikeustaloustieen perusteet (5op) verkkotentti meni. Siinä oli 12 tehtävää ja aikaa oli sitä tehdä 4 tuntia ja nopealla laskutoimituksella jokaiseen tehtävään oli varattu aikaa noin 20min. Verkkotentin alkuosiossa oli koekysymyksiä, joista sai 2 pistettä, niitä taisi olla aika monta ja sitten oli muutama, josta sai 4p ja 5p ja sitten lopuksi oli laaja essee, josta sai 10 pistettä. Kokeen maksimipistemäärää en hoksannut tentin yhteydessä laskea, kun meinasi aika loppua kesken.

Tuosta verkkotentistä nyt näkee sitten sen oman tason, että miten on opiskelut lähteneet käyntiin. Haluaisin jo tietää tulokset, mutta niitä ei saa vielä muutamaan viikkoon. Tuosta esseestä, joka oli laitetttu siihen tenttiin käsitteli tuottamusvastuuta ja ankaraa vastuuta. Mulla kävi todella hyvä mäihä, kun olin aikaisemmin katsellut vanhoja koekysymyksiä ja olin sitten itsenäisesti vastannut juuri tuohon samaan kysymykseen, niin tiedän, että siitä pitäisi napsahtaa ainakin melkein täydet pisteet tai ellei jopa täydet pisteet.

Useathan kuvittelee, että verkkotentti on helpompi kuin ns. kirjatentti, kun saa pitää kaikkea materiaalia esillä. Niin mäkin kuvittelin, kunnes luin, että "kirjasta suoraan kopiointi johtaa automaattiseen hylkäykseen". Eli pitää osaa soveltaa lukemaansa tietoa noihin tenttikysymyksiin.

Mun täytyy toki myöntää, että kyllä mä tarkistin niitä määritelmiä ja samoin, kun kysyttiin esim. Kaldor-Hicksin sääntöä ja sitten kun sääntö piti näyttää vielä toteen annetuilla luvuilla, niin siinähän piti juuri soveltaa tietoa. Ei siinä vaiheessa olisi ollut aikaa miettiä, että miten kummassa tämä menee, ellei olisi ennakkoon lukenut ja tehnyt esimerkkilaskemia. Siellä tentissä oli myös kysymys, joka koski Areeda-Turner-sääntöä ja siitäkin piti laskutoimituksella näyttää toteen, että pitääkö paikkansa vai ei. Muita kysymyksiä mä en muista, mutta siellä oli noita laskutoimituksia useita ja ne piti aina perustella sitten oikeustaloustieteellisestä näkökulmasta. Ai niin, olihan siellä sopimuskorvauksista jokin tehtävä, mutta en enää muista, että mitä se piti sisällään.

Eiköhän tämä nyt riitä tältä erää :)

3 kommenttia:

  1. Verkkotentit voivat olla helppoja tai vaikeita, riippuu ihan sitä, miten proffat ne järjestää. Itsekin olen aloittaessani käynyt saman kurssin kuin sinä ja meillä ei ollut yhtään laskutehtävää.

    -Eero M

    VastaaPoista
  2. Oletkohan sä samalla kurssilla kuin minäkin? Voidaanko vaihtaa sähköpostiosoitteita, olisi mukavaa saada vertaistukea.

    Avoimen yliopiston opiskelija

    VastaaPoista
  3. No milläs kurssilla sä olet, heh!? Haluaisin kuitenkin pysyä suht.koht anonyymina ja sitten vasta keväällä paljastaa, että kuka oon ;)

    VastaaPoista

Jätä asiallinen viesti.