torstai 17. maaliskuuta 2011

Minä tiedän keitä te olette, vapiskaa ;)



Täällä sitä taas ollaan yhtä tarmokkaana kuin eilenkin. Eli nyt oon saanut tehtyä melkein kolme essettä valmiiksi. Vielä pitää tarkistella tuota viestintämarkkinalakia parin jutun kohdalla, niin sitten olisi tämä kolmaskin essee jo valmis. Eli yksi essee on vielä tekemättä! Ja se onkin näistä esseistä se hankalin aiheeltaan. Tänään pitää alustavasti plärätä sähkömarkkinalakia ensin lävitse ja etsiä siitä ne heikot kohdat ja vasta sitten aloittaa kirjoittamaan sitä essettä. Oon löytänyt aika mielenkiintoista kritiikkiä koskien sähkömarkkinalakia ja ne ovat olleet komitean mietintöjä, joten pitää katsella, että sisällytänkö niitä tuohon esseeseen.

Tiedätte varmaan, että jokaisella bloggaajalla on käytössä tuo Google Analytics, joten niin on mullakin. Kahvitunnilla vilkaisin sitä täällä töissä ja sieltä paljatui mielenkiintoisia tuloksia siitä, että mistä palvelimilta mun blogiin oltiin eksytty useasti. En viitti laittaa tähän niitä palvelimien yksityiskohtaisia tietoja, koska niistä käy ilmi esim. yrityksen nimet ym. vaan laittelen ne ihan yleisluontoisesti:

Sivuillani on vierailtu:

Eri asianajotoimistoista yht: 649krt (ketkä stalkkaa mua?) ;)

Eri ministeröistä yht. 173krt, kärkenä oli sm/poliisiosasto.. Terve vaan teillekin, onko tää nyt sitä kansalaisten nettivalvontaa? :)

Kirkkohallituksesta 108krt (mun blogi ei käsittele teologiaa...?) :)

TTK:lla opiskelevalle terkkuja, tiedän, että käyt joka toinen päivä täällä ;)

Eri yliopistoista 1029krt, Helsingin, Turun, Vaasan, Itä-Suomen ja Lapin yliopistojen opiskelijoille myös terveisiä. Ootte ahkerasti käyneet täällä lukemassa.

Ilmavoimien (192krt) stalkerille myös terkkuja ;)

Sitten oli ihan mielenkiintoisia tuloksia siitä, että joku Oxfordin, Cambridgen ja London School of Economicsin opiskelijat olivat tänne eksyneet. Joten luulen että kyseessä ovat suomalaiset, jotka siellä opiskelevat, eivät engelsmannit ymmärrä suomea...? Kun sieltä oltiin tultu 201krt tänne...

Lisäksi oli useita isojen yritysten henkilökuntaan kuuluvia vierailleet täällä ahkerasti.

Loput ovatkin sitten kotikoneelta olevat surffailijat.

Kuka uskaltaa tunnustaa, että mihin kategoriaan kuulutte? Kun kuitenkin aina ramppaatte täällä lukemassa ilman puumerkkiä?? ;)

13 kommenttia:

  1. Surffailen kyllä ihan kotikoneelta yleensä, mutta aina tulee luettua, jos jotain päivityksiä tulee. Ihan kiva seurailla tällaista projektia varsinkin, kun itsekin olen opiskelija.

    VastaaPoista
  2. Saanko kysyä, että mitä opiskelet? :)

    VastaaPoista
  3. Kotikoneelta surfailen vaikka voisin kyllä periaattessa koulunkin koneelta sillä DI opinnot itsellä loppusuoralla, olen tosin tutkintooni sisällyttänyt avoimessa suorittamia sivuaineita. Olen jo syksystä asti seurannut matkaa ja Onnea loppu metreille!

    VastaaPoista
  4. Uusi postaus, joten piti tulla katsomaan. Oon siis eka anonyymi, ja opiskelen tällä hetkellä sairaanhoitajaksi, että hiukkasen eri alaa. :)

    VastaaPoista
  5. Täällähän on ihan liikaa sitten anonyymeja liikkeellä, kun luulin, että sinä olit tuo toka anonyymi, joka kirjoitti jo vastauksen, heh!:)

    VastaaPoista
  6. Ilmoittaudun blogin seuraajaksi.Kotikoneelta yleensä katsastan ja välillä myös yliopiston koneelta,mitä sitä valehtelemaan ;) Opiskelen Turun yliopistossa taloustiedettä,parhaillaan kirjoittelen kandia joten nettisurffailu on suurta ;)

    VastaaPoista
  7. Aah, ku sä kerran sitä kandia teet, niin valaiseppa vähän, että mitä siellä seminaarissa tehdään? Ei ole vielä oikein auennut mulle? :)

    VastaaPoista
  8. Meillä alkoi kaikki kandistartissa, jossa oli luento kieliopista ja tiedonhausta.Yhteisessä osuudessa käytiin läpi yleisiä asioita, jakaannuttiin ryhmiin ja käytiin aihe hyväksymässä proffalla. Kandisemmassa käydään läpi muiden kandiesityksiä ja kanditöitä ja kommentoidaan niitä. Lisäksi jokaisella oma vuoronsa opponenttina, jolle tavallaan siirtyy puheenvuoro heti esityksen jälkeen.Oman esitysvuoron jälkeen on viikko aikaa korjailuihin jonka jälkeen kandi palautetaan ja tehdään kypsyysnäyte.Tällaista meillä :)Semmat on ihan ok,riippuen tietenkin mitä tulevat sanomaan omasta työstä ;D

    VastaaPoista
  9. Hahah, oli hyvä tuo loppukaneettisi! :D

    No nyt mulla on sitten jonkinlaista kuvaa, että mitä siellä tulee tapahtumaan. Oli ihan mielenkiintoista saada tietää. Vähän vaa hirvittäisi tuo opponointi, mitä jos et tiiä sen toisen aiheesta mitään ;)

    Kiitos, että kerroit :)

    VastaaPoista
  10. Kiva, että hieman valaisi asiaa :) Opponointi on sujunut ihan mukavasti kun joutuu vaan kommentoimaan työtä ja antamaan korjailuehdotuksia. Myönnän, että toisen aiheesta en itsekään hirveästi tiennyt mutta onneksi on aina viikko aikaa tutkia toisen työtä, ettei joudu kylmiltään kommentoimaan työtä ja yleensä korjausehdotukset liittyvät kielioppiin ;)Miinuksena seminaareissa on läsnäolopakko.

    Tää on todella kiva blogi :) On ollut kiinnostavaa lukea ja saanut itsekin vähän lisää intoa tähän opiskeluun! :)

    VastaaPoista
  11. Otan kuule sut kohta kiinni mun opiskelutahdillani, heheh! ;) No ehkä en kuitenkaan :)

    No mä oon lähinnä tässä blogissa vaan kertoillut omista opinnoista ja niiden tunnelmista sekä opintojen etenemisestä. Sinänsä jännä, että oot saanut sitten jotain irti siitä, ku oot kuitenkin ihan eri vaiheessa.

    Mua oikeesti harmittaa, kun en ole löytänyt ketään toista, joka pitäisi"opiskelu"blogia, siis lähinnä sellaista, joka olisi myös menossa avoimen kautta sisään tai sit sellaista blogia, joka keskittyisi aika pitkälti opiskeluun, vaikka ko. henkilö olisi pitkällä omissa opinnoissaan. Olisi itselle vaan mielenkiintoista lukea sellaista.

    Mua ei ollenkaan kiinnosta mitkään "lifestyle" blogit, jossa"pikkupissikset" tai miksei vähän "ylikasvaneet pissiksetkin" esittelevät erilaisia päivän asuja ja siinä sivussa on esim. kaksi lausetta siitä, että opiskelevat yliopistosssa. Tuollaisia, kun on valitettavan paljon, mutta sehän taitaa olla tämä vallitseva trendi täällä blogimaailmassa :/

    VastaaPoista
  12. Heh, voi olla hyvinkin mahdollista että otat mut kiinni opinnoissa, tahtisi on ollut kyllä kovaa :)

    Olen ehdottomasti saanut lisää puhtia opintoihin. On tullut sellainen olo, että kyllä munkin pitää vähän enemmän panostaa :) Ja välillä oon huomannut, että kuvissa on vilahtanut tuttujakin kirjoja :)

    Samaa olen itsekin miettinyt että miksei ole enemmän opiskeluihin suuntautuvaa blogia olemassa! Olen kyllä yrittänyt etsiä! Tähän blogiin törmäsin sattumalta ja on ollut todella kivaa seurata matkaasi avoimen kautta yliopistoon :) Enemmän tämän suuntaisi blogeja olisi kyllä mielenkiintoista lukea. Haluaisin kuulla millainen on oikeasti arki muissa tiedekunnissa. Varsinkin kun välillä tulee mietittyä omien opiskeluiden suuntaa ja aina välillä tulee mieleen pääaineen vaihtoakin tai sitten vain sivuainekokoelman kartuttaminen. Heh, ehkä pitäisi itse alkaa blogin kirjoittajaksi ;D Tai sitten ei, mulla kun välillä pieni välttelyleikki, jossa yritän keksiä mahdollisimman paljon muuta tekemistä kuin tenttiin lukeminen ;)
    En itsekään kuulu tähän päivän asu/lifestyle blogien lukijakuntaan. Korut ja laukut on ihan kivoja, mutta siitä opiskelijan arkipäivästä olisi kiva lukea. Toivottavasti tästä alkaisi uusi trendi! :)

    VastaaPoista
  13. No ilman muuta alat itse kirjoittamaan blogia ja vinkkaat mulle sitten osoitteen ;)

    VastaaPoista

Jätä asiallinen viesti.